آخرین اخبار

انهدام شبکه بزرگ سرقت با ۳۰ عضو و گردش مالی میلیاردی در ۲۰ حساب بانکی

کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد شبکه گسترده و سازمان یافته سرقت کامپیوتر خودروها را شناسایی و متلاشی کردند.

اشتراک گذاری
27 آذر 1402
کد مطلب : 10425

توازن

|

۱۴۰۲/۰۹/۲۷ ۰۹:۱۰:۰۱

شبکه گسترده و سازمان یافته سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد متلاشی شد و زوایای گوناگون این پرونده در حالی زیر ذره بین تحقیقات قرارگرفت که تاکنون۳۰ عضو این شبکه سرقت شناسایی شده اند.

به گزارش خراسان، فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح عملیات پیچیده اطلاعاتی برای کشف سرقت های سازمان یافته مغز خودرو(ای سی یو) گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد در اجرای طرح مبارزه قاطع با مالخران اموال سرقتی به سرنخ هایی از یک مالخر حرفه ای رسیدند که در زمینه خرید و فروش کامپیوترخودرو (ای سی یو) فعالیت می کرد.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: با توجه به حساسیت این ماجرا که به روند صعودی آمار سرقت های مغز خودرو(کامپیوتر) در مشهد گره می خورد،رصدهای اطلاعاتی دقیقی با تشکیل یک گروه عملیاتی در اداره مبارزه با سرقت خودرو آغاز شد و کارآگاهان زن جوانی را زیر نظر گرفتند که از مالخران حرفه ای بود و می توانست کارآگاهان را به شبکه سرقت (ای سی یو) برساند.

وی گفت:طولی نکشید که بررسی های نامحسوس با انجام یک سری فعالیت های پیچیده اطلاعاتی به نتیجه رسید و سرشبکه مالخران در حالی به تور اطلاعاتی پلیس افتاد که تحقیقات مقدماتی حکایت از یک شبکه گسترده و سازمان یافته داشت. بنابراین ماجرا با حساسیت خاصی پیگیری و مشخص شد که یکی از مالخران این شبکه سرقت با ۳ عضو خانواده اش (۲برادر و یک خواهر) زندگی مخفیانه ای در حاشیه شهر دارد وهیچ گاه خودش با مالخران اصلی تماس نمی گیرد.

سرهنگ نگهبان در ادامه این گفت وگوی اختصاصی تصریح کرد: بررسی های تخصصی بیانگر آن بود که این مالخر حرفه ای با ۳ تن دیگر از مالخران (ای سی یو) و فقط از طریق اعضای خانواده اش ارتباط برقرار می کند و ای سی یوهای سرقتی را به آنان می فروشد. مقام ارشد انتظامی مشهد با اشاره به بهره گیری پلیس از شیوه های فنی برای شناسایی مخفیگاه مالخر مذکور خاطر نشان کرد:کارآگاهان همزمان با رد زنی های اطلاعاتی به مخفیگاه این مالخر دست یافتند و او را هنگام قرار برای فروش ای سی یوهای سرقتی به یکی از مالخران اصلی در بولوار رسالت مشهد به دام انداختند. وی اضافه کرد: در بازرسی از مخفیگاه وی ۱۶ دستگاه ای سی یو که به مغز خودرو معروف است در حالی کشف شد که چندین دفتر ثبت خرید و فروش اموال سرقتی نیز به دست آمد.

«کلیددار امنیت مشهد» ادامه داد: در بازجویی از این مالخران،هویت ۷تن از اعضای این شبکه لو رفت که ۵ تن از آنان سارق و ۲ نفر دیگر هم از مالخران اصلی این شبکه سازمان یافته بودند. بنابراین کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد در ۶عملیات جداگانه که ۳۶ ساعت به طول انجامید۷ عضو باند را دستگیر و علاوه بر ۱۵ دستگاه ای سی یوی  سرقتی ۶دستگاه باتری و ۴دستگاه دینام خودرو را نیز از مخفیگاه های آنان کشف کردند.

فرمانده انتظامی مشهد افزود:در ادامه این عملیات هویت ۲۰ سارق دیگر از اعضای این شبکه لو رفت و متهمان به سرقت و خرید و فروش بیش از ۴۰۰دستگاه انواع ای سی یو از ابتدای سال جاری اعتراف کردند که برخی از آنان هنوز فراری هستند.سرهنگ احمد نگهبان تاکید کرد: سردسته این شبکه بزرگ سرقت که فردی سابقه دار است برای گمراه کردن پلیس از ۲۰ کارت و حساب بانکی نزدیکان و دوستانش برای واریز وجوه ناشی از خرید و فروش ای سی یوهای سرقتی استفاده می کرد که تاکنون گردش مالی بیش از ۴۰ میلیارد ریال در این حساب ها شناسایی شده است.رئیس پلیس با تجربه مشهد یادآور شد بررسی های بیشتر کارآگاهان درباره زوایای مختلف این پرونده نشان داد مالخران واسطه، ای سی یوهای سرقتی را ۴۰۰ تا یک میلیون و ۲۰۰هزارتومان از سارقان می خریدند و سپس بین ۲تا ۳میلیون تومان به مالخران اصلی شبکه می فروختند اما مالخر اصلی این شبکه سازمان یافته به صورت مخفیانه زندگی می کرد و تنها از طریق نوچه هایش با دیگران ارتباط داشت به گونه ای که مایحتاج روزانه اش را نیز دیگران تهیه می کردند و او فقط شب ها از لانه اش بیرون می آمد و برای کنترل مخفیگاهش نیز چندین دوربین مدار بسته نصب کرده بود.

سرهنگ نگهبان با اشاره به مستندات به دست آمده از گوشی تلفن ودفاتر ثبت اموال سرقتی از سردسته این شبکه تصریح کرد: بررسی این اسناد مشخص کرد که متهم مذکور فقط دریک شب ۶۰ دستگاه ای سی یوی سرقتی را از سارقان خریده است! رئیس پلیس مشهد همچنین به توقیف ۶دستگاه خودروی سواری در این پرونده اشاره کرد وگفت: متهمان از خودروهای مذکور در نقل و انتقال اموال سرقتی استفاده می کردند که با دستورات قاطع قضایی توقیف شده اند اما تحقیقات کارآگاهان برای ریشه یابی ابعاد دیگر سرقت های مذکور همچنان ادامه دارد.

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =